Welkom op Getsalty.nl

Dé blog voor surfgirls

Follow us

Review: I Love the seaside

Review: I Love the seaside

Als 14-jarig meisje kreeg ik van mijn ouders mijn eerste surfplank, een Bic Mini Malibu met bloemetjes uiteraard. Hij moest bij een surfshop nabesteld worden en kwam nét op tijd binnen voordat we met de vouwwagen naar Les Landes, Frankrijk vertrokken. Ik had een camping uitgezocht in Saint-Girons-Plage, want ik wilde per se leren surfen. Nooit wetende dat ik bijna 10 jaar later met het boeken van een vakantie nog steeds (of alweer) rekening hou met de surfspots. Daarom ben ik ook heel blij met het boek dat ik voor mijn verjaardag kreeg: I Love the Seaside. We’re here to inspire, so you can go and explore.

DE BESTE SURF MEKKA’S

Het boek staat vol met tips, routes, surfspots van verschillende gebieden in Frankrijk, Spanje en Portugal. Hierboven zie je een preview van het hoofdstuk over Les Landes, waar ik dus altijd ben geweest én waar het Brunotti Beachcamp is. Het mooie van het boek is dat er echt een beeld wordt geschetst van de omgeving, niet alleen van de surfspots zelf. Het is daarom heerlijk om bij alle mooie afbeeldingen weg te dromen (zeker als je Laura heet).

VEEL LOKALE INFORMATIE

Waar kun je het beste surfles krijgen? Waar kun je, na een flinke surfsessie, het best eten? Waar kun je slapen? Alles staat in de gids. De locals zijn niet vergeten en komen ook aan het woord, zodat jij het beste beeld krijgt van de locatie en de mensen die er wonen. De gids bevat zelfs tips over andere leuke activiteiten (naast het surfen natuurlijk) in de omgeving. Uiteraard worden ook alle surfspots uitvoerig beschreven, maar dat is logisch ;-).

MET EXTRA SURFTIPS

Niet het hele boek gaat over de kust van Frankrijk, Spanje en Portugal. In het boek worden, heel fijn, ook surftips gegeven. Welke oefeningen kun je doen voor een betere ‘back strength’, wat is een goede warming up? Veel handige tips die ik zeker meteen ga gebruiken!

Conclusie, mocht je een surffanaat kennen en heb je nog geen cadeau voor onder de kerstboom? Koop dit boek. Er staan prachtige afbeeldingen in, veel tips voor (beginnende) surfers en het gaat niet alleen over de locaties zelf. Je wordt instant verliefd met de seaside. Plus, het is gewoon een prachtig boek om op tafel te hebben liggen.

Het boek kost €29,99 en is te koop op o.a. Bol.com en op www.ilovetheseaside.com